3 guerrilla marketing voorwaarden

 

 

Tot slot zijn dient iedere guerrilla actie aan de onderstaande drie voorwaarden te voldoen.

 

origineel

 

Een guerrilla actie is origineel, omdat er steeds nieuwe manieren gezocht en gevonden worden

om vorm te geven aan deze out-of-the-box vorm van marketing voeren. Onder guerrilla

marketeers is het een hoofdzonde als een gebruikt guerrilla concept één-op-één gerecycled wordt.

Daarom wordt bij het gebruik van guerrilla marketing altijd gezocht naar een creatieve uitvoering

die vernieuwend is voor de merkcategorie of guerrilla marketing in het algemeen.

 

relevant

 

De unieke, onderscheidende eigenschap als uitgangspunt voor een guerrilla actie, maakt het

verhaal van de actie niet alleen eenvoudig, maar zorgt er ook voor dat de actie relevant is voor

de organisatie, het product of merk waarvoor de actie dient. Bij guerrilla marketing gaat het niet

alleen om het trekken van aandacht op zich, maar is het minstens net zo belangrijk wat er met

die aandacht gedaan wordt. Want als u eenmaal die kostbare aandacht te pakken hebt, is het

zaak deze zo efficiënt mogelijk gebruiken.

 

out-of-the-box

 

Een guerrilla actie is out-of-the-box, omdat het geen reguliere reclame of marketing vorm is.

In tegenstelling tot conventionele reclame en marketing, worden bij een guerrilla actie geen

immense bedragen uitgegeven aan de inkoop van mediaruimte: zoals zendtijd in reclameblokken

op televisie of radio, direct mail, posters in bushokjes of andere posterplakplaatsen, folders,

banners op websites, YouTube of apps. Een guerrilla actie wordt met name uitgevoerd in, om en

nabij objecten die weinig tot niets met reclame en marketing te maken hebben. Het bereik van

een actie wordt hoofdzakelijk gegenereerd door de buzz die uw (potentiele) klanten zelf

verspreiden.”